HymyKiitos kommentista!

Kirjaan jää koukkuun tai sanotaanko niin,että se hiipii elämäntavaksi.Minä olen nauttinut suunnattomasti siitä kun saan olla serkkujeni kanssa yhteydessä.

Kirja on kuitenkin "huonompi" asia kuin tämä bloggailu,sillä sinne ei voi kirjoittaa kunnolla päivän kuulumisia.Kirjoittavalle pelkkä viestien välittely ja kommunikointi jää hiukan samalle asteelle kuin puhelinkeskustelut.Nautinnollista on se,että sormet saavat laukata näppäimistöllä ja asioita saa oikein pohdiskella.

Olenko minä sitten muuttunut Kirjaan tutustumisen jälkeen?Olen.Minä olen ollut pirteämpi.Mitään suunnatonta piristystä päivittäisessä olotilassani ei kuitenkaan ole ollut.Herääminen on yhtä kankeaa kuin ennenkin.

Mitään maailmoja Kirja ei aukaise,mutta sen avulla tuntee kuuluvansa jonkinlaiseen piiriin.Ihan kuin Kirjakaverit pitäisivät kädestä toisiaan.Toisaalta,kyse on vain sähköpostin muunnelmasta,nykyaikaisesta postauksesta.

Kiehtovuus muodostuu siitä,että saa olla yhtäaikaa yksin ja kuitenkin yhdessä.Lehdessäkin tästä asiasta kirjoitettiin.Nettiyhteisöt lisäävät yksinäisyyttä,sillä kaveriasiat hoituvat netissä ja tarkemmin omalla nettijakkaralla.Enää ei tunneta vierailuja toisen ihmisen luo.Poiketaan vain seinällä laittamassa kaverille viesti.

Etu on siinäkin,että tässä nettileikkimisessä ei tarvitse huolehtia omasta lookistaan eli koneen ääressä saa istua ihan sellaisena kuin sattuu työpäivän jälkeen olemaan.Istua ja rentoutua,nauttia ystävien seurasta.

Bloggaan kierroksen,poikkean Kirjassa ja sitten poksautan bubbikset lasiin ja katson uuden suunnan tälle lauantaille......


SANAKIRJA:

Kirja=Facebook

Kirjakaverit=Facebookin kaverit

Bubbis=Alkoholipitoinen,humalluttava nestemäinen aine lempilasissa