1855974.jpg
Koko viimeaikainen elämänmeno on ollut yhtä kaaosteoriaa.Koko lokakuun olen ollut menossa ja tulossa.Viimeiset koulupäivät on nyt lusittu floristikoulussa ja jäljellä on enää päättötyö tammikuussa.Sitä odotellessa olen piirtänyt erilaisia malleja ja kansioita.Jos vaikka joku kolahtaisi kohdalleen.
  Sitten on tämä uusi tietokoneen kokoonpano,jota en todellakaan hallitse vieläkään.Oma koneeni tilttasi ruotsinristeilyn aikana ja vanhan sisälmyksen tilalle tuli uusi.Nyt olen opetellut uudelleen käyttämään konettani.Lapsenvikoja on edelleen....
  Mummokin kuoli viime viikonloppuna ja hautajaiset ovat tulossa.Olenkin pähkäillyt hautajaiskukkia.Vaateasia on järjestynyt,sillä kummilapsemme äiti piirteli minulle hyvät kaavat housuihin,hameeseen,jakkuun ja tunikaan.Kangaskaupan kautta ja ompelemaan.
  Hautajaisissa minua rassaa henkisesti se,että vaikka mummo kuolikin 2.11 niin hautajaiset ovat 5.12.Minusta on hirveää ja ihmisarvoa loukkaavaa kun mummoa säilötään kylmäkaapissa kuukauden päivät.Loogista,mutta kuitenkin jotenkin mautonta.Kuulema oli vaikea saada pappia hautaamaan.
  Vietin tällä välin myös syntymäpäiväni.Kaikki 33 vuotta ovat nyt lasissa eikä tunnu juuri miltään.Tai oikeastaan tuntuu,sillä varvastani jomottaa aika lailla.Nämä ensimmäiset pakkaset.Minusta tulee vanha.
  Lunta tulee tupaan muullakin keinoin.Pomon kunto on jälleen aika huono.Huomenna hän menee kuulemaan eilisen verikokeen tulokset.Tänään laadittiin suunnitelma B,sillä putiikin pyöritys katuu minun niskoilleni jos pomo on poissa.Sesonkejakin tulossa mukavasti.
   Tänään minä olen ihan oikeasti miettinyt omaa elämääni työasioiden valossa.Hän,jolle minun piti mennä hoitotöihin,soitti ja kertoi pelästyneensä tv:stä tullutta dokumenttia,jossa kaikenlainen luontainen hoitaminen todistettiin huuhaaksi.Jopa akupuntio.Lopputuloksena hän empii hoitojen liittämistä oman hoitolansa tarjontaan.
  Mietin todellakin,että jatkanko refleksologian opintojani vai en?Entä jos jään kukka-alalle pelkästään?Ja sitten se suurin ja klassisin,mitä minä haluan oikeasti tehdä työkseni?Mitä minä osaan ja mitä haluan osata?
  Tällä hetkellä päässä risteilee miljoona asiaa ja oman höysteensä tuo suru sekä epätietoisuus tulevasta.Kai tämä on sitä alkavaa joulustressiä vaikka tuntuukin,että jouluun olisi kuukausien matka.No,katsotaan huominen ensin ja mietitään sitten.